Contactcentermedewerker

Beschrijving

De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :

  • zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant, 
  • het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten, 
  • alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.

De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie. 
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:

  • met contactcenterapparatuur werken 
  • contactcenterapparatuur simultaan gebruiken 
  • klantgericht communiceren 
  • telefonisch informatie geven en inwinnen 
  • een verkoopgesprek voeren 
  • een advies- en servicegesprek voeren 
  • antwoorden op klachten 
  • een klantencontact administratief afhandelen 
  • rapporteren over problemen of procedures 
  • product- en bedrijfskennis verwerven.

 

Situering

Studiegebied Logistiek en verkoop
   
Belangstellingsdomeinen Handel - Economie
   
Studieomvang

440 lestijden

 

Sanctie

De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER. 

 

Instellingen

GO! Centrum voor volwassenenonderwijs Scala

Hugo Verrieststraat 68  8800 Roeselare
056254713     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp

Industrieweg 228  9030 Gent
092168484     

 

Beroepen

Medewerker callcenter

 

Linken

Medewerker callcenter - VDAB - Beroepenfilm

Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent

Contactcenteroperator - VKS - Beroepskwalificatie niveau 3

Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

 

Contactcentermedewerker

Beschrijving

De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :

  • zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant, 
  • het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten, 
  • alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.

De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie. 
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:

  • met contactcenterapparatuur werken 
  • contactcenterapparatuur simultaan gebruiken 
  • klantgericht communiceren 
  • telefonisch informatie geven en inwinnen 
  • een verkoopgesprek voeren 
  • een advies- en servicegesprek voeren 
  • antwoorden op klachten 
  • een klantencontact administratief afhandelen 
  • rapporteren over problemen of procedures 
  • product- en bedrijfskennis verwerven.

 

Situering

Studiegebied Logistiek en verkoop
   
Belangstellingsdomeinen Handel - Economie
   
Studieomvang

440 lestijden

 

Sanctie

De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER. 

 

Instellingen

GO! Centrum voor volwassenenonderwijs Scala

Hugo Verrieststraat 68  8800 Roeselare
056254713     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp

Industrieweg 228  9030 Gent
092168484     

 

Beroepen

Medewerker callcenter

 

Linken

Medewerker callcenter - VDAB - Beroepenfilm

Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent

Contactcenteroperator - VKS - Beroepskwalificatie niveau 3

Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

 


Gegevens bijgewerkt tot 24-11-2015