Contactcentermedewerker

Beschrijving

De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :

  • zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant, 
  • het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten, 
  • alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.

De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie. 
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:

  • met contactcenterapparatuur werken 
  • contactcenterapparatuur simultaan gebruiken 
  • klantgericht communiceren 
  • telefonisch informatie geven en inwinnen 
  • een verkoopgesprek voeren 
  • een advies- en servicegesprek voeren 
  • antwoorden op klachten 
  • een klantencontact administratief afhandelen 
  • rapporteren over problemen of procedures 
  • product- en bedrijfskennis verwerven.

 

Situering

Studiegebied Logistiek en verkoop
Diplomagericht Nee
Beroepskwalificatie geen beroepskwalificatie
Duaal Nee
STEM Nee
Opleidingsvariant Contactcentermedewerker
Duur Standaard
Studiebewijs Certificaat
Ingericht Ja
Studieomvang 440 lestijden
Einddatum geen einddatum

 

Instellingen

 

Beroepen

Medewerker callcenter

 

Linken

Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent

Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

 

Contactcentermedewerker

Beschrijving

De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :

  • zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant, 
  • het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten, 
  • alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.

De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie. 
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:

  • met contactcenterapparatuur werken 
  • contactcenterapparatuur simultaan gebruiken 
  • klantgericht communiceren 
  • telefonisch informatie geven en inwinnen 
  • een verkoopgesprek voeren 
  • een advies- en servicegesprek voeren 
  • antwoorden op klachten 
  • een klantencontact administratief afhandelen 
  • rapporteren over problemen of procedures 
  • product- en bedrijfskennis verwerven.

 

Situering

Studiegebied Logistiek en verkoop
Diplomagericht Nee
Beroepskwalificatie geen beroepskwalificatie
Duaal Nee
STEM Nee
Opleidingsvariant Contactcentermedewerker
Duur Standaard
Studiebewijs Certificaat
Ingericht Ja
Studieomvang 440 lestijden
Einddatum geen einddatum

 

Modules

Omschrijving Type Studiebewijs Ingericht Lestijden Einddatum

 

Sanctie

De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER. 

 

Instellingen

GO! Centrum voor Volwassenenonderwijs Antwerpen

Distelvinklaan 22  2660 Antwerpen
03 376 12 00     

Centrum voor Volwassenenonderwijs HIK

Kleinhoefstraat 4  2440 Geel
01 4 71 69 53     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Cursa

Halmstraat 12  3600 Genk
08 984 99 03     

GO! Centrum voor volwassenenonderwijs Scala

Hugo Verrieststraat 68  8800 Roeselare
056 25 47 13     

 

Beroepen

Medewerker callcenter

 

Linken

Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent

Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

 


Pagina laatst bijgewerkt op basis van gegevens van: 14-06-2025