De doelstelling van Interactieve multimediatechnieken is je vaardigheden uit de 3de graad Multimedia, verder uitdiepen. Je moet kunnen omgaan met bestandsformaten, resoluties en de crossplatform netwerkomgeving. Je wordt geoefend in het vervaardigen van elektronische online publicaties en in lineaire en interactieve programmatie. Modelleren en animeren in een cartesiaanse ruimte is voor alle leerlingen nieuw.
De klemtonen zijn:
Beeld- en mediacultuur Je krijgt een algemeen inzicht in de wereld van de media en het medialandschap, in auteursrecht, in exploitatierecht, in copyright, in massamedia, in reclame en stijlstromen.
Lab 3D-vormgeving en animatie Je leert de begrippen en de technieken die nodig zijn voor het aanmaken van 3D-animaties. De belichtingstechnieken, camerabewegingen, oppervlaktekarakteristieken en texturen worden toegelicht.
Lab interactieve multimediatechnieken / Stage interactieve multimediatechnieken Dit vak omvat objectgericht tekenen, verdieping in digitale beeldverwerking en online publiceren, omgaan met synopsis, scenario, stroomschema en storyboard. Ze leren complexe mediaprojecten ontwerpen en vormgeven.
Toegepaste informatica Je krijgt inzicht in datacommunicatie, netwerktechnologie, PDF, spraaktechnologie, software, programmeertalen, computerbeveiliging, objectgericht programmeren en Java-script. |