Bedrijfsmanagement : Marketing - Professionele bachelor
Het resultaat van goeie marketing is geen kwestie van geluk hebben, maar is te danken aan een succesvolle marketingplanning en de uitvoering daarvan. Dankzij deze opleiding zorg jij voor een optimale marketingmix, -planning en -aanpak.
De opleiding Bedrijfsmanagement leert je alles over de werking en organisatie van een bedrijf.
Zo staan er op jouw lessenrooster onder andere
- algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken zoals economie, boekhouden, burgerlijk recht en handelsrecht en informatica
en
- talen zoals Nederlands, Frans, Engels – en soms zelfs een vierde taal zoals Duits of Spaans. Let op: niet elke hogeschool biedt al deze talenopties aan. Informeer je dus goed!
Afhankelijk van de hogeschool kies je al bij de start of pas na een gemeenschappelijk eerste jaar voor een afstudeerrichting.
Kies je voor de afstudeerrichting Marketing, dan krijg je inzicht in de technieken om producten, diensten en ideeën in de markt te zetten, te verkopen of te verdelen en dat te optimaliseren – op een strategische manier. Een diepgaande marketingkennis bereidt je voor op een boeiende en uitdagende marketingfunctie in binnen- of buitenland.
Zo leer je onder andere een marketingplan opstellen, een marketingbeleid plannen, implementeren en evalueren en de markt onderzoeken en analyseren. Je krijgt ook de kennis en tools aangereikt om het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext ondersteunen, en leer je in verschillende talen vlot communiceren met zowel leken als specialisten. De vakken op je lessenrooster? Dat zijn onder andere consumentenpsychologie, talen, copywriting, digitale marketing en marktonderzoek.
Doorheen de opleiding vormen projectwerk, stages, seminaries en een aan de praktijk gelinkt eindwerk een belangrijk deel van het programma.
En wil je naar het buitenland? Dan is er een groot aanbod aan internationale stageplekken.
Is deze opleiding iets voor jou?
Jezelf omschrijven in een woord? Strategisch. De wereld van marketing boeit je en je bent zowel schriftelijk als mondeling vlot. Een specifieke vooropleiding is niet vereist.
Studiepunten
180
Bedrijfsmanagement : Marketing - Professionele bachelor |
Algemene info
Het resultaat van goeie marketing is geen kwestie van geluk hebben, maar is te danken aan een succesvolle marketingplanning en de uitvoering daarvan. Dankzij deze opleiding zorg jij voor een optimale marketingmix, -planning en -aanpak.
De opleiding Bedrijfsmanagement leert je alles over de werking en organisatie van een bedrijf.
Zo staan er op jouw lessenrooster onder andere
- algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken zoals economie, boekhouden, burgerlijk recht en handelsrecht en informatica
en
- talen zoals Nederlands, Frans, Engels – en soms zelfs een vierde taal zoals Duits of Spaans. Let op: niet elke hogeschool biedt al deze talenopties aan. Informeer je dus goed!
Afhankelijk van de hogeschool kies je al bij de start of pas na een gemeenschappelijk eerste jaar voor een afstudeerrichting.
Kies je voor de afstudeerrichting Marketing, dan krijg je inzicht in de technieken om producten, diensten en ideeën in de markt te zetten, te verkopen of te verdelen en dat te optimaliseren – op een strategische manier. Een diepgaande marketingkennis bereidt je voor op een boeiende en uitdagende marketingfunctie in binnen- of buitenland.
Zo leer je onder andere een marketingplan opstellen, een marketingbeleid plannen, implementeren en evalueren en de markt onderzoeken en analyseren. Je krijgt ook de kennis en tools aangereikt om het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext ondersteunen, en leer je in verschillende talen vlot communiceren met zowel leken als specialisten. De vakken op je lessenrooster? Dat zijn onder andere consumentenpsychologie, talen, copywriting, digitale marketing en marktonderzoek.
Doorheen de opleiding vormen projectwerk, stages, seminaries en een aan de praktijk gelinkt eindwerk een belangrijk deel van het programma.
En wil je naar het buitenland? Dan is er een groot aanbod aan internationale stageplekken.
Is deze opleiding iets voor jou?
Jezelf omschrijven in een woord? Strategisch. De wereld van marketing boeit je en je bent zowel schriftelijk als mondeling vlot. Een specifieke vooropleiding is niet vereist.
Studiepunten
180
Instellingen die de opleiding organiseren met keuzetraject(en):
Onderwijskiezer ziet een keuzetraject als een essentieel deel van de opleiding, dat mede de eigenheid van die opleiding bepaalt. De onderwijsinstellingen gebruiken verschillende benamingen en /of criteria om een keuzetraject aan te duiden. Daarom kiezen we er voor om een vak of een pakket van vakken als keuzetraject te benoemen als dit minstens 6 studiepunten omvat.
Franstalig traject |
Creative skills |
Digital development |
Ondernemerschap |
Digital marketing |
Innovation & entrepreneurship |
Sales & business development |
Digital marketing |
Fashionmarketing |
Sportmarketing |
Data driven marketing |
Multimedia design |
Data & analytics |
Innovatieve marketing |
International entrepreneurship |
Sales management |
Vastgoed |
Digital marketing |
Marketing & Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Marketing & technologie |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Instellingen die de opleiding organiseren zonder keuzetraject(en):
TOELATINGSVOORWAARDEN
Je wordt rechtstreeks toegelaten als je in het bezit bent van één van onderstaande diploma's:
- Diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie 4 (uitgereikt na het 6e jaar aso, kso, tso of na een 7e jaar bso gericht op de arbeidsmarkt na OK3, tot en met het schooljaar 2024-2025)
- Diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie 4 (uitgereikt na het 6e jaar aso, kso, tso of het 7e jaar bso gericht op het hoger onderwijs na OK3, vanaf het schooljaar 2024-2025)
- Diploma hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan
- Diploma hoger onderwijs voor sociale promotie (niet het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid)
- Certificaat of diploma hoger beroepsonderwijs (= graduaatsdiploma OK5)
- Bachelor- of masterdiploma
- Een buitenlands diploma of getuigschrift dat gelijkwaardig verklaard is met één van bovenstaande.
- Uitzondering:
- Er zijn bekwaamheidsproeven (artistieke toelatingsproeven) om toegelaten te worden tot de opleidingen in de studiegebieden 'Audiovisuele en beeldende kunst' en 'Muziek en podiumkunsten'.
- Er is een verplichte en bindende starttoets voor de lerarenopleidingen.
Afwijkende toelatingsvoorwaarden
De hogescholen hebben verplicht een reglement voor kandidaten die niet aan de algemene toelatingsvoorwaarden voldoen. Dit reglement kan je bij elke instelling opvragen.
De afwijkende toelatingsvoorwaarden kunnen gebaseerd zijn op:
1. humanitaire redenen;
2. medische, psychische of sociale redenen ;
3. het algemeen niveau van de kandidaat, getoetst op de door het instellingsbestuur bepaalde wijze (bv. een proef of een gesprek of ...).
Weet wel dat dergelijke toelating niet gelijkgesteld is aan het diploma secundair onderwijs!!
Extra taalvoorwaarden voor internationale studenten
De onderwijsinstellingen kunnen het slagen in een examen in de onderwijstaal opleggen als toelatingseis voor houders van een buitenlands diploma.
Situering
Opleiding: Bedrijfsmanagement
Afstudeerrichting: Marketing
Studieniveau: Professionele bachelor - HO
Studiegebied: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde
Belangstellingsdomeinen: Administratie, Handel-zaken, Overtuigen-besturen, Talen,
Schoolvakken SO: Economie, Engels, Frans, Secretariaat, Toegepaste economie,
Andere Afstudeerrichtingen
De andere afstudeerrichtingen van Bedrijfsmanagement zijn:
Bedrijfsmanagement :
Accountancy-fiscaliteit (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Eventmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Financiën en verzekeringen (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Internationaal ondernemen (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
KMO-management (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Milieu- en duurzaamheidsmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Rechtspraktijk (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Sport- en cultuurmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Supply chain management (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Winkel- en retailmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
zonder specifieke afstudeerrichtingen (Professionele bachelor - HO)
Vervolgopleidingen
Na een professioneel gerichte bacheloropleiding kan je binnen het hoger onderwijs verder studeren in:
een bachelor-na-bacheloropleiding (Ba-na-Ba)
Een Ba-na-ba is een opleiding van 60 studiepunten. Het is in feite een voortgezette, gespecialiseerde (verbredend of verdiepend) opleiding. Je hoeft er geen leerkrediet voor in te zetten. De opleiding leidt tot een diploma. Een Ba-na-ba kan je niet volgen als basisdiploma. Je kan een Ba-na-ba starten als je een bachelor of masterdiploma hebt behaald. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per Ba-na-Ba
een verkorte bachelor
Wanneer je al een bachelor of master hebt behaald en bijkomend een andere bachelor wilt behalen, kan dat soms via een verkort traject. Je behaalt dan het diploma op kortere termijn. De verkorte bachelor leidt naar een volwaardig bachelordiploma. Het aantal vrijstellingen dat je kan krijgen kan per opleiding en per hogeschool verschillen. Voor meer info neem je best contact op met de instelling.
een postgraduaat
Dit is een opleiding van minstens 20 studiepunten. Je kan deze opleiding volgen na een bachelor- of masteropleiding. Het geeft recht op een getuigschrift. Bedoeling is: verdere professionele vorming, verbreding of verdieping van de reeds verworven competenties. Je hoeft er geen leerkrediet voor in te zetten.
De toelating tot een postgraduaat verschilt per opleiding. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per opleiding.
een schakelprogramma
Dit is een overgangsprogramma tussen een professionele bachelor en een master, met een studieomvang van ten
hoogste 90 studiepunten. De juiste omvang hangt af van de vooropleiding die je volgde en de gekozen master.
Bedoeling is: academische vaardigheden en wetenschappelijk-disciplinaire basiskennis bijbrengen. Een
schakelprogramma levert geen academische graad of diploma op, je hoeft dus ook geen leerkrediet in te
zetten.
Een schakelprogramma geeft
toegang tot één welbepaalde master in een welbepaalde instellng.
een lerarenopleiding
Na een professionele bachelor kan je via een verkorte educatieve bacheloropleiding leraar worden. Deze opleiding neemt 60 studiepunten in beslag en wordt georganiseerd door een hogeschool. Meer info.
na- of bijscholingen
Hogescholen en universiteiten hebben doorgaans ook een aanbod van diverse na- of bijscholingen. Informatie hierover vind je niet op Onderwijskiezer, maar bij de onderwijsinstelling.
Flexibele leersystemen
Deze opleiding kan ook gevolgd worden in een flexibel leersysteem. Je ziet hier per onderwijsinstelling de mogelijkheden.
Karel de Grote Hogeschool, Campus Groenplaats
Starten in februari
Thomas More, Campus Geel
Starten in februari
Werkstudententraject
Thomas More, Campus De Vest
Starten in februari
Werkstudententraject
Hogeschool UCLL, Campus Proximus
Starten in februari
Hogeschool PXL, Campus Elfde Linie
VDAB-traject
Hogeschool UCLL, Campus Diepenbeek
Starten in februari
Werkstudententraject
Howest, Campus Brugge Station - Gebouw J
Starten in februari
Hogeschool VIVES, Campus Kortrijk
Afstandsonderwijs
Afstandsonderwijs
Arteveldehogeschool, Campus Stropkaai
Starten in februari
Werkstudententraject
Arteveldehogeschool, Campus Kantienberg
Starten in februari
Werkstudententraject
HOGENT, Campus Schoonmeersen
Starten in februari
HOGENT, Campus Aalst
Starten in februari
Odisee, Campus Aalst
Afstandsonderwijs
Instellingen
Warmoesberg 26 1000 Brussel
Meistraat 5 2000 Antwerpen
Nationalestraat 5 2000 Antwerpen
Kleinhoefstraat 4 2440 Geel
Zandpoortvest 60 2800 Mechelen
Geldenaaksebaan 335 3001 Heverlee
Elfde Liniestraat 23-26 3500 Hasselt
Agoralaan Gebouw B bus 1 3590 Diepenbeek
Rijselstraat 5 8200 Sint-Michiels
Doorniksesteenweg 145 8500 Kortrijk
Voetweg 66 9000 Gent
Valentin Vaerwyckweg 1 9000 Gent
Stropkaai 14 9000 Gent
Kwalestraat 154 9320 Nieuwerkerken
Beroepsuitwegen
Afgestudeerden van Bedrijfsmanagement komen in aanmerking voor diverse administratieve functies waar men medewerkers zoekt met een algemene kennis van de economie, met een basiskennis van talen en die vertrouwd zijn met buroticatoepassingen.
De afstudeerrichting Marketing bereidt voor op kaderfuncties in de verkoop.
De marketing- of salesmanagers volgen de marktevolutie en bepalen mee welke distributiepolitiek zal worden gevolgd en welke distributiekanalen men zal gebruiken.
Zij organiseren de verkoop en moeten hiervoor een equipe van vertegenwoordigers kunnen leiden.
Zij kunnen zelf ook als vertegenwoordiger werken.
Ook controleren zij de markt van de concurrentie. Klachtenbehandeling en briefwisseling in meerdere talen is inherent aan hun job.
Elke onderneming die goederen of diensten inkoopt of verkoopt, stelt afgestudeerden Marketing te werk.
Hier een overzicht van mogelijke aansluitende beroepen uit de beroependatabase van onderwijskiezer.
Er kunnen steeds nog andere mogelijkheden zijn.
Klik op een beroep voor meer informatie.
Mogelijke beroepen
Aankoper
Bankbediende
Beheerder vastgoed
( knelpuntberoep)
Beheerder verkoopsadministratie
Brand manager
Commercieel medewerker
( knelpuntberoep)
Commercieel verantwoordelijke
Customer experience manager
Digital marketeer
E-commerce manager
Internationaal vertegenwoordiger
Marketingmanager
Marktonderzoeker
Mediaplanner - mediabuyer
Merchandiser
Productmanager
Supervisor callcenter
Technisch-commercieel afgevaardigde
( knelpuntberoep)
Verantwoordelijke voor verkoopspromotie
Verkoopsleider - salesmanager
Vertegenwoordiger
( knelpuntberoep)
Yield-revenue manager
Gegevens bijgewerkt tot 25-11-2022 |
Bedrijfsmanagement : Marketing - Professionele bachelor |
Algemene info
Het resultaat van goeie marketing is geen kwestie van geluk hebben, maar is te danken aan een succesvolle marketingplanning en de uitvoering daarvan. Dankzij deze opleiding zorg jij voor een optimale marketingmix, -planning en -aanpak.
De opleiding Bedrijfsmanagement leert je alles over de werking en organisatie van een bedrijf.
Zo staan er op jouw lessenrooster onder andere
- algemeen-economische en bedrijfseconomische vakken zoals economie, boekhouden, burgerlijk recht en handelsrecht en informatica
en
- talen zoals Nederlands, Frans, Engels – en soms zelfs een vierde taal zoals Duits of Spaans. Let op: niet elke hogeschool biedt al deze talenopties aan. Informeer je dus goed!
Afhankelijk van de hogeschool kies je al bij de start of pas na een gemeenschappelijk eerste jaar voor een afstudeerrichting.
Kies je voor de afstudeerrichting Marketing, dan krijg je inzicht in de technieken om producten, diensten en ideeën in de markt te zetten, te verkopen of te verdelen en dat te optimaliseren – op een strategische manier. Een diepgaande marketingkennis bereidt je voor op een boeiende en uitdagende marketingfunctie in binnen- of buitenland.
Zo leer je onder andere een marketingplan opstellen, een marketingbeleid plannen, implementeren en evalueren en de markt onderzoeken en analyseren. Je krijgt ook de kennis en tools aangereikt om het bedrijfsbeleid binnen een marketingcontext ondersteunen, en leer je in verschillende talen vlot communiceren met zowel leken als specialisten. De vakken op je lessenrooster? Dat zijn onder andere consumentenpsychologie, talen, copywriting, digitale marketing en marktonderzoek.
Doorheen de opleiding vormen projectwerk, stages, seminaries en een aan de praktijk gelinkt eindwerk een belangrijk deel van het programma.
En wil je naar het buitenland? Dan is er een groot aanbod aan internationale stageplekken.
Is deze opleiding iets voor jou?
Jezelf omschrijven in een woord? Strategisch. De wereld van marketing boeit je en je bent zowel schriftelijk als mondeling vlot. Een specifieke vooropleiding is niet vereist.
Studiepunten
180
Instellingen die de opleiding organiseren met keuzetraject(en):
Onderwijskiezer ziet een keuzetraject als een essentieel deel van de opleiding, dat mede de eigenheid van die opleiding bepaalt. De onderwijsinstellingen gebruiken verschillende benamingen en /of criteria om een keuzetraject aan te duiden. Daarom kiezen we er voor om een vak of een pakket van vakken als keuzetraject te benoemen als dit minstens 6 studiepunten omvat.
Franstalig traject |
Creative skills |
Digital development |
Ondernemerschap |
Digital marketing |
Innovation & entrepreneurship |
Sales & business development |
Digital marketing |
Fashionmarketing |
Sportmarketing |
Data driven marketing |
Multimedia design |
Data & analytics |
Innovatieve marketing |
International entrepreneurship |
Sales management |
Vastgoed |
Digital marketing |
Marketing & Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Digital marketing |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Marketing & technologie |
Marketingcommunicatie |
Sales |
Instellingen die de opleiding organiseren zonder keuzetraject(en):
TOELATINGSVOORWAARDEN
Je wordt rechtstreeks toegelaten als je in het bezit bent van één van onderstaande diploma's:
- Diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie 4 (uitgereikt na het 6e jaar aso, kso, tso of na een 7e jaar bso gericht op de arbeidsmarkt na OK3, tot en met het schooljaar 2024-2025)
- Diploma secundair onderwijs, onderwijskwalificatie 4 (uitgereikt na het 6e jaar aso, kso, tso of het 7e jaar bso gericht op het hoger onderwijs na OK3, vanaf het schooljaar 2024-2025)
- Diploma hoger onderwijs van het korte type met volledig leerplan
- Diploma hoger onderwijs voor sociale promotie (niet het Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid)
- Certificaat of diploma hoger beroepsonderwijs (= graduaatsdiploma OK5)
- Bachelor- of masterdiploma
- Een buitenlands diploma of getuigschrift dat gelijkwaardig verklaard is met één van bovenstaande.
- Uitzondering:
- Er zijn bekwaamheidsproeven (artistieke toelatingsproeven) om toegelaten te worden tot de opleidingen in de studiegebieden 'Audiovisuele en beeldende kunst' en 'Muziek en podiumkunsten'.
- Er is een verplichte en bindende starttoets voor de lerarenopleidingen.
Afwijkende toelatingsvoorwaarden
De hogescholen hebben verplicht een reglement voor kandidaten die niet aan de algemene toelatingsvoorwaarden voldoen. Dit reglement kan je bij elke instelling opvragen.
De afwijkende toelatingsvoorwaarden kunnen gebaseerd zijn op:
1. humanitaire redenen;
2. medische, psychische of sociale redenen ;
3. het algemeen niveau van de kandidaat, getoetst op de door het instellingsbestuur bepaalde wijze (bv. een proef of een gesprek of ...).
Weet wel dat dergelijke toelating niet gelijkgesteld is aan het diploma secundair onderwijs!!
Extra taalvoorwaarden voor internationale studenten
De onderwijsinstellingen kunnen het slagen in een examen in de onderwijstaal opleggen als toelatingseis voor houders van een buitenlands diploma.
Situering
Opleiding: Bedrijfsmanagement
Afstudeerrichting: Marketing
Studieniveau: Professionele bachelor - HO
Studiegebied: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde
Belangstellingsdomeinen: Administratie, Handel-zaken, Overtuigen-besturen, Talen,
Schoolvakken SO: Economie, Engels, Frans, Secretariaat, Toegepaste economie,
Andere Afstudeerrichtingen
De andere afstudeerrichtingen van Bedrijfsmanagement zijn:
Bedrijfsmanagement :
Accountancy-fiscaliteit (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Eventmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Financiën en verzekeringen (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Internationaal ondernemen (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
KMO-management (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Milieu- en duurzaamheidsmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Rechtspraktijk (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Sport- en cultuurmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Supply chain management (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
Winkel- en retailmanagement (Professionele bachelor - HO)
Bedrijfsmanagement :
zonder specifieke afstudeerrichtingen (Professionele bachelor - HO)
Vervolgopleidingen
Na een professioneel gerichte bacheloropleiding kan je binnen het hoger onderwijs verder studeren in:
een bachelor-na-bacheloropleiding (Ba-na-Ba)
Een Ba-na-ba is een opleiding van 60 studiepunten. Het is in feite een voortgezette, gespecialiseerde (verbredend of verdiepend) opleiding. Je hoeft er geen leerkrediet voor in te zetten. De opleiding leidt tot een diploma. Een Ba-na-ba kan je niet volgen als basisdiploma. Je kan een Ba-na-ba starten als je een bachelor of masterdiploma hebt behaald. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per Ba-na-Ba
een verkorte bachelor
Wanneer je al een bachelor of master hebt behaald en bijkomend een andere bachelor wilt behalen, kan dat soms via een verkort traject. Je behaalt dan het diploma op kortere termijn. De verkorte bachelor leidt naar een volwaardig bachelordiploma. Het aantal vrijstellingen dat je kan krijgen kan per opleiding en per hogeschool verschillen. Voor meer info neem je best contact op met de instelling.
een postgraduaat
Dit is een opleiding van minstens 20 studiepunten. Je kan deze opleiding volgen na een bachelor- of masteropleiding. Het geeft recht op een getuigschrift. Bedoeling is: verdere professionele vorming, verbreding of verdieping van de reeds verworven competenties. Je hoeft er geen leerkrediet voor in te zetten.
De toelating tot een postgraduaat verschilt per opleiding. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per opleiding.
een schakelprogramma
Dit is een overgangsprogramma tussen een professionele bachelor en een master, met een studieomvang van ten
hoogste 90 studiepunten. De juiste omvang hangt af van de vooropleiding die je volgde en de gekozen master.
Bedoeling is: academische vaardigheden en wetenschappelijk-disciplinaire basiskennis bijbrengen. Een
schakelprogramma levert geen academische graad of diploma op, je hoeft dus ook geen leerkrediet in te
zetten.
Een schakelprogramma geeft
toegang tot één welbepaalde master in een welbepaalde instellng.
een lerarenopleiding
Na een professionele bachelor kan je via een verkorte educatieve bacheloropleiding leraar worden. Deze opleiding neemt 60 studiepunten in beslag en wordt georganiseerd door een hogeschool. Meer info.
na- of bijscholingen
Hogescholen en universiteiten hebben doorgaans ook een aanbod van diverse na- of bijscholingen. Informatie hierover vind je niet op Onderwijskiezer, maar bij de onderwijsinstelling.
Flexibele leersystemen
Deze opleiding kan ook gevolgd worden in een flexibel leersysteem. Je ziet hier per onderwijsinstelling de mogelijkheden.
Karel de Grote Hogeschool, Campus Groenplaats
Starten in februari
Thomas More, Campus Geel
Starten in februari
Werkstudententraject
Thomas More, Campus De Vest
Starten in februari
Werkstudententraject
Hogeschool UCLL, Campus Proximus
Starten in februari
Hogeschool PXL, Campus Elfde Linie
VDAB-traject
Hogeschool UCLL, Campus Diepenbeek
Starten in februari
Werkstudententraject
Howest, Campus Brugge Station - Gebouw J
Starten in februari
Hogeschool VIVES, Campus Kortrijk
Afstandsonderwijs
Afstandsonderwijs
Arteveldehogeschool, Campus Stropkaai
Starten in februari
Werkstudententraject
Arteveldehogeschool, Campus Kantienberg
Starten in februari
Werkstudententraject
HOGENT, Campus Schoonmeersen
Starten in februari
HOGENT, Campus Aalst
Starten in februari
Odisee, Campus Aalst
Afstandsonderwijs
Instellingen
Warmoesberg 26 1000 Brussel
Meistraat 5 2000 Antwerpen
Nationalestraat 5 2000 Antwerpen
Kleinhoefstraat 4 2440 Geel
Zandpoortvest 60 2800 Mechelen
Geldenaaksebaan 335 3001 Heverlee
Elfde Liniestraat 23-26 3500 Hasselt
Agoralaan Gebouw B bus 1 3590 Diepenbeek
Rijselstraat 5 8200 Sint-Michiels
Doorniksesteenweg 145 8500 Kortrijk
Voetweg 66 9000 Gent
Valentin Vaerwyckweg 1 9000 Gent
Stropkaai 14 9000 Gent
Kwalestraat 154 9320 Nieuwerkerken
Beroepsuitwegen
Afgestudeerden van Bedrijfsmanagement komen in aanmerking voor diverse administratieve functies waar men medewerkers zoekt met een algemene kennis van de economie, met een basiskennis van talen en die vertrouwd zijn met buroticatoepassingen.
De afstudeerrichting Marketing bereidt voor op kaderfuncties in de verkoop.
De marketing- of salesmanagers volgen de marktevolutie en bepalen mee welke distributiepolitiek zal worden gevolgd en welke distributiekanalen men zal gebruiken.
Zij organiseren de verkoop en moeten hiervoor een equipe van vertegenwoordigers kunnen leiden.
Zij kunnen zelf ook als vertegenwoordiger werken.
Ook controleren zij de markt van de concurrentie. Klachtenbehandeling en briefwisseling in meerdere talen is inherent aan hun job.
Elke onderneming die goederen of diensten inkoopt of verkoopt, stelt afgestudeerden Marketing te werk.
Hier een overzicht van mogelijke aansluitende beroepen uit de beroependatabase van onderwijskiezer.
Er kunnen steeds nog andere mogelijkheden zijn.
Klik op een beroep voor meer informatie.
Mogelijke beroepen
Aankoper
Bankbediende
Beheerder vastgoed
( knelpuntberoep)
Beheerder verkoopsadministratie
Brand manager
Commercieel medewerker
( knelpuntberoep)
Commercieel verantwoordelijke
Customer experience manager
Digital marketeer
E-commerce manager
Internationaal vertegenwoordiger
Marketingmanager
Marktonderzoeker
Mediaplanner - mediabuyer
Merchandiser
Productmanager
Supervisor callcenter
Technisch-commercieel afgevaardigde
( knelpuntberoep)
Verantwoordelijke voor verkoopspromotie
Verkoopsleider - salesmanager
Vertegenwoordiger
( knelpuntberoep)
Yield-revenue manager
Gegevens bijgewerkt tot 25-11-2022 |