Handelswetenschappen : Marketingmanagement - Master

 

Handelswetenschappen combineert een wetenschappelijke basis met een uitgesproken bedrijfsoriëntatie en legt daarbij de nadruk op internationaal en bedrijfsgericht denken.
Je verwerft zowel de vaardigheden om belangrijke bedrijfskundige vraagstukken op te lossen als een grondig inzicht in de concrete uitdagingen van het bedrijfsleven. 
De bedrijfsoriëntatie loopt als een rode draad door je hele opleiding.


KU Leuven Campus Carolus Antwerpen:
Marketing management gaat in op de uitdagingen van klantgericht werken.
Studenten leren hoe marketing managers marketingbeslissingen ontwikkelen en implementeren,  op een wijze die de organisatiedoelstellingen in overeenstemming brengt met de behoeften en opportuniteiten van de markt.  
Via (interactieve) hoorcolleges, praktijkcases, discussieseminaries en gastcolleges verwerven studenten de inzichten en vaardigheden om een degelijk onderbouwde marketingstrategie te ontwikkelen.
In de verschillende opleidingsonderdelen wordt er ruim aandacht geschonken aan het gedrag van individuele consumenten, evoluties in het retaillandschap, marketingcommunicatie en e-marketing, marktonderzoek gaande van het verzamelen van data tot het interpreteren van de analyses om betere marketingbeslissingen te nemen, en nog veel meer.


Universiteit Hasselt:
De afstudeerrichting Marketing Management vormt een belangrijke schakel tussen de gekozen bedrijfsstrategie en concrete marketingacties in een grote verscheidenheid van sectoren en organisaties. De afstudeerrichting vertrekt van waardegebaseerde marketing en customer experience management, en zet in op de offline en online relatie tussen de organisatie en haar (potentiële) klanten. Je maakt kennis met tal van tools om de klantervaring in kaart te brengen en gebruikt deze toolbox om de bedrijfsstrategie om te zetten in operationele instrumenten met als doel de klantervaring te optimaliseren. De afstudeerrichting combineert een solide theoretische basis op het gebied van marketingmanagement met praktische kennis op het gebied van inzicht in de klant.


Studiepunten

60

Handelswetenschappen : Marketingmanagement - Master

Handelswetenschappen combineert een wetenschappelijke basis met een uitgesproken bedrijfsoriëntatie en legt daarbij de nadruk op internationaal en bedrijfsgericht denken.
Je verwerft zowel de vaardigheden om belangrijke bedrijfskundige vraagstukken op te lossen als een grondig inzicht in de concrete uitdagingen van het bedrijfsleven. 
De bedrijfsoriëntatie loopt als een rode draad door je hele opleiding.


KU Leuven Campus Carolus Antwerpen:
Marketing management gaat in op de uitdagingen van klantgericht werken.
Studenten leren hoe marketing managers marketingbeslissingen ontwikkelen en implementeren,  op een wijze die de organisatiedoelstellingen in overeenstemming brengt met de behoeften en opportuniteiten van de markt.  
Via (interactieve) hoorcolleges, praktijkcases, discussieseminaries en gastcolleges verwerven studenten de inzichten en vaardigheden om een degelijk onderbouwde marketingstrategie te ontwikkelen.
In de verschillende opleidingsonderdelen wordt er ruim aandacht geschonken aan het gedrag van individuele consumenten, evoluties in het retaillandschap, marketingcommunicatie en e-marketing, marktonderzoek gaande van het verzamelen van data tot het interpreteren van de analyses om betere marketingbeslissingen te nemen, en nog veel meer.


Universiteit Hasselt:
De afstudeerrichting Marketing Management vormt een belangrijke schakel tussen de gekozen bedrijfsstrategie en concrete marketingacties in een grote verscheidenheid van sectoren en organisaties. De afstudeerrichting vertrekt van waardegebaseerde marketing en customer experience management, en zet in op de offline en online relatie tussen de organisatie en haar (potentiële) klanten. Je maakt kennis met tal van tools om de klantervaring in kaart te brengen en gebruikt deze toolbox om de bedrijfsstrategie om te zetten in operationele instrumenten met als doel de klantervaring te optimaliseren. De afstudeerrichting combineert een solide theoretische basis op het gebied van marketingmanagement met praktische kennis op het gebied van inzicht in de klant.


Studiepunten

60

Taal

TOELATINGSVOORWAARDEN

Het bezit van de graad van bachelor, verworven in een academische gerichte bacheloropleiding, geeft recht op een rechtstreekse toegang tot minstens één masteropleiding.
Andere manieren om van een bachelor door te stromen naar een master:

  • na een professioneel gerichte bacheloropleiding dient er een schakelprogramma te worden gevolgd. 
  • na een academische bacheloropleiding met een andere kwalificatie dient er eventueel een voorbereidingsprogramma te worden gevolgd.

Extra taalvoorwaarden voor internationale studenten

De onderwijsinstellingen kunnen het slagen in een examen in de onderwijstaal opleggen als toelatingseis voor houders van een buitenlands diploma.

Situering

Opleiding: Handelswetenschappen 

Afstudeerrichting: Marketingmanagement

Studieniveau: Master - HO

Specificatie: Master of Science

Studiegebied: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde

Belangstellingsdomeinen: Handel-zaken, Overtuigen-besturen, Wiskunde-cijferwerk,

Schoolvakken SO: Economie, Toegepaste economie,

Vervolgopleidingen

Na een masteropleiding kan je, binnen het hoger onderwijs, verder studeren in:


een master-na-master

Volgende Ma-na-Ma's sluiten aan op Handelswetenschappen: Marketingmanagement


Eventueel zijn er nog andere mogelijkheden op basis van uw gevolgd studietraject. Raadpleeg de hogeschool voor meer informatie.


een postgraduaat

De toelating tot een postgraduaat verschilt per opleiding. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per opleiding.


een bachelor-na-bachelor

Volgende Ba-na-Ba's sluiten aan op Handelswetenschappen: Marketingmanagement


Eventueel zijn er nog andere mogelijkheden op basis van uw gevolgd studietraject. Raadpleeg de hogeschool voor meer informatie.


een specifieke lerarenopleiding

Als je leraar wilt worden kan je een specifieke lerarenopleiding volgen.


Er zijn ook nog na- of bijscholingen. Sommige studenten komen in aanmerking voor een doctoraat.

Instellingen

Korte Nieuwstraat 33  2000 Antwerpen
03 201 18 00    


Agoralaan  3590 Diepenbeek
011 26 81 11    


Beroepsuitwegen

De opleiding vormt polyvalent inzetbare economisten, die zowel zelfstandig als in team kunnen functioneren en hierbij vertrouwd zijn met alle bedrijfsfuncties in een economisch context (dit wil zeggen operationele, commerciële, financiële en organisatorische functies). 
Men vindt afgestudeerden terug in leidinggevende functies in tal van industriële sectoren, financiële instellingen en de dienstensector, dit zowel in kmo's als in grote bedrijven en de non-profitsector.
Het volgen van een lerarenopleiding biedt ook mogelijkheden in het onderwijs.
Overheid: diverse functies in openbare besturen, ministeries, onderwijs (met lerarenopleiding).
Industrie: kaderfuncties op afdelingen als marketing, accountancy en financiële departementen van alle industriële sectoren (metaal, scheikunde, farmacie, textiel, voeding) en de financiële sector (bank- en verzekeringswezen), distributie- en dienstensector.
Een zelfstandig beroep als fiscaal adviseur of managementconsulent behoort tot de mogelijkheden, eventueel na verdere specialisatie.

Hier een overzicht van mogelijke aansluitende beroepen uit de beroependatabase van onderwijskiezer. 
Er kunnen steeds nog andere mogelijkheden zijn. 
Klik op een beroep voor meer informatie.

Mogelijke beroepen

Accountmanager in de financiële sector
Administratief en financieel verantwoordelijke
Adviseur financieel vermogen
Adviseur kredieten
Beheerder back- en middle office financiële markten
Commercieel verantwoordelijke
Kantoorhouder bankfiliaal
Portefeuillebeheerder
Verantwoordelijke boekhouding
Verantwoordelijke boekhoudkundige en financiële audit en controle ( knelpuntberoep)
Verantwoordelijke financiën


Gegevens bijgewerkt tot 05-04-2019

Handelswetenschappen : Marketingmanagement - Master

Handelswetenschappen combineert een wetenschappelijke basis met een uitgesproken bedrijfsoriëntatie en legt daarbij de nadruk op internationaal en bedrijfsgericht denken.
Je verwerft zowel de vaardigheden om belangrijke bedrijfskundige vraagstukken op te lossen als een grondig inzicht in de concrete uitdagingen van het bedrijfsleven. 
De bedrijfsoriëntatie loopt als een rode draad door je hele opleiding.


KU Leuven Campus Carolus Antwerpen:
Marketing management gaat in op de uitdagingen van klantgericht werken.
Studenten leren hoe marketing managers marketingbeslissingen ontwikkelen en implementeren,  op een wijze die de organisatiedoelstellingen in overeenstemming brengt met de behoeften en opportuniteiten van de markt.  
Via (interactieve) hoorcolleges, praktijkcases, discussieseminaries en gastcolleges verwerven studenten de inzichten en vaardigheden om een degelijk onderbouwde marketingstrategie te ontwikkelen.
In de verschillende opleidingsonderdelen wordt er ruim aandacht geschonken aan het gedrag van individuele consumenten, evoluties in het retaillandschap, marketingcommunicatie en e-marketing, marktonderzoek gaande van het verzamelen van data tot het interpreteren van de analyses om betere marketingbeslissingen te nemen, en nog veel meer.


Universiteit Hasselt:
De afstudeerrichting Marketing Management vormt een belangrijke schakel tussen de gekozen bedrijfsstrategie en concrete marketingacties in een grote verscheidenheid van sectoren en organisaties. De afstudeerrichting vertrekt van waardegebaseerde marketing en customer experience management, en zet in op de offline en online relatie tussen de organisatie en haar (potentiële) klanten. Je maakt kennis met tal van tools om de klantervaring in kaart te brengen en gebruikt deze toolbox om de bedrijfsstrategie om te zetten in operationele instrumenten met als doel de klantervaring te optimaliseren. De afstudeerrichting combineert een solide theoretische basis op het gebied van marketingmanagement met praktische kennis op het gebied van inzicht in de klant.


Studiepunten

60

Taal

TOELATINGSVOORWAARDEN

Het bezit van de graad van bachelor, verworven in een academische gerichte bacheloropleiding, geeft recht op een rechtstreekse toegang tot minstens één masteropleiding.
Andere manieren om van een bachelor door te stromen naar een master:

  • na een professioneel gerichte bacheloropleiding dient er een schakelprogramma te worden gevolgd. 
  • na een academische bacheloropleiding met een andere kwalificatie dient er eventueel een voorbereidingsprogramma te worden gevolgd.

Extra taalvoorwaarden voor internationale studenten

De onderwijsinstellingen kunnen het slagen in een examen in de onderwijstaal opleggen als toelatingseis voor houders van een buitenlands diploma.

Situering

Opleiding: Handelswetenschappen 

Afstudeerrichting: Marketingmanagement

Studieniveau: Master - HO

Specificatie: Master of Science

Studiegebied: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde

Belangstellingsdomeinen: Handel-zaken, Overtuigen-besturen, Wiskunde-cijferwerk,

Schoolvakken SO: Economie, Toegepaste economie,

Vervolgopleidingen

Na een masteropleiding kan je, binnen het hoger onderwijs, verder studeren in:


een master-na-master

Volgende Ma-na-Ma's sluiten aan op Handelswetenschappen: Marketingmanagement


Eventueel zijn er nog andere mogelijkheden op basis van uw gevolgd studietraject. Raadpleeg de hogeschool voor meer informatie.


een postgraduaat

De toelating tot een postgraduaat verschilt per opleiding. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per opleiding.


een bachelor-na-bachelor

Volgende Ba-na-Ba's sluiten aan op Handelswetenschappen: Marketingmanagement


Eventueel zijn er nog andere mogelijkheden op basis van uw gevolgd studietraject. Raadpleeg de hogeschool voor meer informatie.


een specifieke lerarenopleiding

Als je leraar wilt worden kan je een specifieke lerarenopleiding volgen.


Er zijn ook nog na- of bijscholingen. Sommige studenten komen in aanmerking voor een doctoraat.

Instellingen

Korte Nieuwstraat 33  2000 Antwerpen
03 201 18 00    


Agoralaan  3590 Diepenbeek
011 26 81 11    


Beroepsuitwegen

De opleiding vormt polyvalent inzetbare economisten, die zowel zelfstandig als in team kunnen functioneren en hierbij vertrouwd zijn met alle bedrijfsfuncties in een economisch context (dit wil zeggen operationele, commerciële, financiële en organisatorische functies). 
Men vindt afgestudeerden terug in leidinggevende functies in tal van industriële sectoren, financiële instellingen en de dienstensector, dit zowel in kmo's als in grote bedrijven en de non-profitsector.
Het volgen van een lerarenopleiding biedt ook mogelijkheden in het onderwijs.
Overheid: diverse functies in openbare besturen, ministeries, onderwijs (met lerarenopleiding).
Industrie: kaderfuncties op afdelingen als marketing, accountancy en financiële departementen van alle industriële sectoren (metaal, scheikunde, farmacie, textiel, voeding) en de financiële sector (bank- en verzekeringswezen), distributie- en dienstensector.
Een zelfstandig beroep als fiscaal adviseur of managementconsulent behoort tot de mogelijkheden, eventueel na verdere specialisatie.

Hier een overzicht van mogelijke aansluitende beroepen uit de beroependatabase van onderwijskiezer. 
Er kunnen steeds nog andere mogelijkheden zijn. 
Klik op een beroep voor meer informatie.

Mogelijke beroepen

Accountmanager in de financiële sector
Administratief en financieel verantwoordelijke
Adviseur financieel vermogen
Adviseur kredieten
Beheerder back- en middle office financiële markten
Commercieel verantwoordelijke
Kantoorhouder bankfiliaal
Portefeuillebeheerder
Verantwoordelijke boekhouding
Verantwoordelijke boekhoudkundige en financiële audit en controle ( knelpuntberoep)
Verantwoordelijke financiën


Gegevens bijgewerkt tot 05-04-2019