Medewerker callcenter (M/V/X)
Knelpuntberoep Vlaanderen en Brussel

 

Wat is, wat doet een Medewerker callcenter?

Je staat in voor de telefonische algemene klantenondersteuning en opvolging of "customer service".
Op vraag van de klant verstrek je advies en eenvoudige productinformatie, je behandelt klachten, je neemt bestellingen en reservaties op, enz.
Je doet de administratieve opvolging van orders.
Je verzorgt de contacten na verkoop.
Je kan ook werk doen waarbij je zelf contact opneemt met (potentiële) klanten zoals voor enquêtes of klantenwerving.
Je doet gemiddeld 75 calls per dag aan een gemiddelde van 4 minuten per call.


Welke beroepen zijn aan deze beroepsfiche gekoppeld?

Contactcenter medewerker


OPLEIDINGEN Leertijd


OPLEIDINGEN SEC VOLW O


           

Beroepssector

Wil je meer weten?



Vlaamse Kwalificatiestructuur

  • Kwalificaties beschrijven wat je moet kennen en kunnen om een beroep uit te oefenen, een opleiding te starten of deel te nemen aan de maatschappij. De Kwalificatiedatabank bevat alle beroepskwalificaties en onderwijskwalificaties uit de Vlaamse kwalificatiestructuur.

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Contactcenteroperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Helpdeskoperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Klantcontactmedewerker