Contactcentermedewerker

Beschrijving

De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :

  • zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant, 
  • het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten, 
  • alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.

De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie. 
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:

  • met contactcenterapparatuur werken 
  • contactcenterapparatuur simultaan gebruiken 
  • klantgericht communiceren 
  • telefonisch informatie geven en inwinnen 
  • een verkoopgesprek voeren 
  • een advies- en servicegesprek voeren 
  • antwoorden op klachten 
  • een klantencontact administratief afhandelen 
  • rapporteren over problemen of procedures 
  • product- en bedrijfskennis verwerven.

 

Situering

Studiegebied Logistiek en verkoop
   
Belangstellingsdomeinen Handel - Economie
   
Studieomvang

440 lestijden

 

Sanctie

De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER. 

 

Instellingen

GO! Centrum voor Volwassenenonderwijs 3 Hofsteden Kortrijk-Menen-Tielt

Minister De Taeyelaan 13  8500 Kortrijk
056254713     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp-Gent

Industrieweg 228  9030 Gent
092168484     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp - VTH Aalst

Esplanadeplein 6  9300 Aalst
055592898     

 

Beroepen

Medewerker callcenter

 

Linken

Medewerker callcenter - VDAB - Beroepenfilm

Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent

Contactcenteroperator - VKS - Beroepskwalificatie niveau 3

Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

 

Contactcentermedewerker

Beschrijving

De opleiding contactcentermedewerker heeft als doel contactcentermedewerkers op te leiden die kunnen instaan voor de klantenondersteuning en opvolging in een niet-(technisch) gespecialiseerde context.
Dit impliceert :

  • zowel het geven van advies en informatie op vraag van de klant, 
  • het opnemen van bestellingen en het antwoorden op klachten, 
  • alsook het zelf contact opnemen met (potentiële) klanten in functie van een enquête- of verkoopactiviteit.

De contactcentermedewerker krijgt te maken met (al dan niet doorgedreven) vormen van telefoon-computerintegratie. 
In de opleiding Contactcentermedewerker leert de cursist volgens afgesproken procedures:

  • met contactcenterapparatuur werken 
  • contactcenterapparatuur simultaan gebruiken 
  • klantgericht communiceren 
  • telefonisch informatie geven en inwinnen 
  • een verkoopgesprek voeren 
  • een advies- en servicegesprek voeren 
  • antwoorden op klachten 
  • een klantencontact administratief afhandelen 
  • rapporteren over problemen of procedures 
  • product- en bedrijfskennis verwerven.

 

Situering

Studiegebied Logistiek en verkoop
   
Belangstellingsdomeinen Handel - Economie
   
Studieomvang

440 lestijden

 

Sanctie

De opleiding leidt na 44O lestijden tot het certificaat CONTACTCENTERMEDEWERKER. 

 

Instellingen

GO! Centrum voor Volwassenenonderwijs 3 Hofsteden Kortrijk-Menen-Tielt

Minister De Taeyelaan 13  8500 Kortrijk
056254713     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp-Gent

Industrieweg 228  9030 Gent
092168484     

Centrum voor Volwassenenonderwijs Kisp - VTH Aalst

Esplanadeplein 6  9300 Aalst
055592898     

 

Beroepen

Medewerker callcenter

 

Linken

Medewerker callcenter - VDAB - Beroepenfilm

Callcenter inbound-outbound (m/v/x) - Beroepsprofiel Competent

Contactcenteroperator - VKS - Beroepskwalificatie niveau 3

Contactcentermedewerker - Opleidingsprofiel SecVO

 


Gegevens bijgewerkt tot 24-11-2015