Beroepen

Verantwoordelijke rendement toerismeproducten (M/V/X)
Wat is, wat doet een verantwoordelijke rendement toerismeproducten ?
Je coördineert een dienst die probeert zoveel mogelijk toeristische producten en diensten aan een optimaal aantal klanten tegen de beste prijs te verkopen.
Bedoeling is te kunnen concurreren met vergelijkbare ondernemingen terwijl je zoveel mogelijk winst haalt uit de producten of diensten.
Je stelt vraag en aanbod op elkaar af en je wil de omzet maximaliseren. Daarom is het soms nodig de toeristische formules te herzien en je producten aan te passen (bijvoorbeeld last-minute vliegtuig- en treinplaatsen, speciale tarieven voor verhuur van voertuigen via internet, ...).
Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om Verantwoordelijke rendement toerismeproducten te worden?
Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Onderwijskiezer geeft hier per studieniveau een overzicht van de basisopleiding(en) die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een specifieke opleiding wettelijk vereist zijn.
3e Graad SO
Se-n-Se
HO - Bachelor
HO - Master
VDAB-opleidingen
Hoe zit het met dit beroep op de arbeidsmarkt?
Voor een actuele lijst van vacatures klik op het logo.
Het loon van een kantoorverantwoordeijke in een reisbureau: 1.650 euro netto
We vroegen aan S.B. (29) uit Hoevenen hoeveel zij verdient …
Wat doe je voor job?
Ik ben kantoorverantwoordelijke van Reizen Spillemaeckers in Hoboken.
In september werk ik er vier jaar.
Het is een eenmanskantoor, dus zit ik daar alleen.
Ik verkoop niet enkel reizen maar ook verzekeringen, huurwagens enzovoort.
Naast de verkoop houd ik me ook nog bezig met het afhandelen van eventuele klachten en verzekeringsdossiers.
Doe je je job graag?
Ik doe mijn job heel graag.
Inmiddels zit ik al tien jaar in de sector en ik leer nog dagelijks bij.
De reisbrochures veranderen jaarlijks en er komen regelmatig nieuwe bestemmingen bij.
Dat houdt de job erg boeiend.
Bovendien wijzigt het boekingssysteem wel eens waardoor extra opleiding nodig is. Nog een troef is het contact met de klanten.
Het is heerlijk als er een klant het kantoor binnenstapt en zegt dat ie naar de zon wilt.
Het is dan een uitdaging om door middel van een gesprek de juiste bestemming en hotels voor te stellen.
Lees verder op de website van Jobat
Beroepssector
Wil je meer weten?

Verantwoordelijke rendement toerismeproducten (M/V/X)
|
Wat is, wat doet een Verantwoordelijke rendement toerismeproducten ?
Je coördineert een dienst die probeert zoveel mogelijk toeristische producten en diensten aan een optimaal aantal klanten tegen de beste prijs te verkopen.
Bedoeling is te kunnen concurreren met vergelijkbare ondernemingen terwijl je zoveel mogelijk winst haalt uit de producten of diensten.
Je stelt vraag en aanbod op elkaar af en je wil de omzet maximaliseren. Daarom is het soms nodig de toeristische formules te herzien en je producten aan te passen (bijvoorbeeld last-minute vliegtuig- en treinplaatsen, speciale tarieven voor verhuur van voertuigen via internet, ...).
Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om Verantwoordelijke rendement toerismeproducten te worden?
Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Onderwijskiezer geeft hier per studieniveau een overzicht van de basisopleiding(en) die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een specifieke opleiding wettelijk vereist zijn.
3e Graad SO
Se-n-Se
HO - Bachelor
HO - Master
VDAB-opleidingen
Hoe zit het met dit beroep op de arbeidsmarkt?
Voor een actuele lijst van vacatures klik op het logo.
Het loon van een kantoorverantwoordeijke in een reisbureau: 1.650 euro netto
We vroegen aan S.B. (29) uit Hoevenen hoeveel zij verdient …
Wat doe je voor job?
Ik ben kantoorverantwoordelijke van Reizen Spillemaeckers in Hoboken.
In september werk ik er vier jaar.
Het is een eenmanskantoor, dus zit ik daar alleen.
Ik verkoop niet enkel reizen maar ook verzekeringen, huurwagens enzovoort.
Naast de verkoop houd ik me ook nog bezig met het afhandelen van eventuele klachten en verzekeringsdossiers.
Doe je je job graag?
Ik doe mijn job heel graag.
Inmiddels zit ik al tien jaar in de sector en ik leer nog dagelijks bij.
De reisbrochures veranderen jaarlijks en er komen regelmatig nieuwe bestemmingen bij.
Dat houdt de job erg boeiend.
Bovendien wijzigt het boekingssysteem wel eens waardoor extra opleiding nodig is. Nog een troef is het contact met de klanten.
Het is heerlijk als er een klant het kantoor binnenstapt en zegt dat ie naar de zon wilt.
Het is dan een uitdaging om door middel van een gesprek de juiste bestemming en hotels voor te stellen.
Lees verder op de website van Jobat