Beheerder verkoopsadministratie (M/V/X)

Wat is, wat doet een beheerder verkoopsadministratie ?

Je leidt de dienst verkoopsadministratie en bent verantwoordelijk voor het beheer van de verkoopscontracten.
Je volgt alles op vanaf de bestelling tot de levering van de producten bij de klant.
Jij bent de tussenpersoon tussen de klanten, de interne diensten (commerciële dienst, productie, planning, ...) en de externe betrokkenen (transportmaatschappijen, ...) van de onderneming.
Je kan onderhandelen met de klant over de verkoopvoorwaarden, grondstoffen bestellen, toezicht houden op de planning van de bestellingen en op de organisatie van de verzendingen, de klant informeren.
Ook het opvolgen van de rekeningen is jouw verantwoordelijkheid.

 

Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om Beheerder verkoopsadministratie te worden?

Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Onderwijskiezer geeft hier per studieniveau een overzicht van de basisopleiding(en) die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een specifieke opleiding wettelijk vereist zijn.

Se-n-Se



HO - Bachelor

Bedrijfsmanagement : Accountancy-fiscaliteit (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : Algemene opleiding (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : Internationaal ondernemen (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : KMO-management (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : Marketing (Professionele bachelor - HO )




Business Management & Entrepreneurship (E) (Professionele bachelor - HO )

Business Management Marketing (E) (Professionele bachelor - HO )

Communicatiemanagement : Algemene opleiding (Professionele bachelor - HO )




International Business Management (E) (Professionele bachelor - HO )


Netwerkeconomie (Professionele bachelor - HO )

Retailmanagement (Professionele bachelor - HO )

Syntra Ondernemerschapstraject


VDAB-opleidingen

Zoek of er een opleiding is op de website van VDAB.

 

Hoe zit het met dit beroep op de arbeidsmarkt?

Voor een actuele lijst van vacatures klik op het logo.

   

 

Wat je zal verdienen is afhankelijk van veel verschillende factoren zoals bv. je ervaring, je diploma, je competenties, de inhoud van je functie, of je voltijds of deeltijds werkt, je gezinssituatie, etc.... Bovendien kunnen bedrijven je extra voordelen geven zoals bv. een hospitalisatieverzekering, een bedrijfswagen, een tankkaart, een smartphone ... Onderstaande info is dus zeker niet te veralgemenen; het geeft een aanduiding van het loon rekening houdend met de situatie van deze persoon.

Het loon van de aankoopdirecteur van Artsen zonder Grenzen: 2.500 euro netto

We vroegen N.D. (31) uit Brussel hoeveel hij verdient ...

Wat doe je voor job?

Ik ben verantwoordelijk voor de aankopen van het hoofdkantoor van Artsen Zonder Grenzen, van MSF Supply (de logistieke centrale van AZG) en van onze buitenlandse missies.

De aankopen van MSF Supply bestaan uit medicatie, medische apparatuur en logistieke middelen zoals tenten, auto’s, ...
Het is onze verantwoordelijkheid de kwaliteit van de goederen te waarborgen en ervoor te zorgen dat alles op tijd geleverd wordt en dit tegen de beste prijs.
Wij kunnen op 48 uur tijd al het nodige materiaal gelijk waar ter wereld krijgen.

Zit je zelf regelmatig in het buitenland?

De mensen op onze buitenlandse missies kunnen op mijn team rekenen voor het aanreiken van middelen en technieken om te onderhandelen bij aankopen.
Af en toe ga ik ook mee tijdens belangrijke onderhandelingen.

Mijn job bestaat er ook onder meer in de strategie van mijn departement op te stellen en het team van 18 gemotiveerde medewerkers te leiden en te coachen.
Ik ben ook betrokken bij de grote aankopen. Hiervoor reis ik regelmatig naar het buitenland.

Lees verder op de website van Jobat


 

Wil je meer weten?



Interessante links

VDAB - Beroepenfilm: Verkoopleider of sales manager

 

Beheerder verkoopsadministratie (M/V/X)

Wat is, wat doet een Beheerder verkoopsadministratie ?

Je leidt de dienst verkoopsadministratie en bent verantwoordelijk voor het beheer van de verkoopscontracten.
Je volgt alles op vanaf de bestelling tot de levering van de producten bij de klant.
Jij bent de tussenpersoon tussen de klanten, de interne diensten (commerciële dienst, productie, planning, ...) en de externe betrokkenen (transportmaatschappijen, ...) van de onderneming.
Je kan onderhandelen met de klant over de verkoopvoorwaarden, grondstoffen bestellen, toezicht houden op de planning van de bestellingen en op de organisatie van de verzendingen, de klant informeren.
Ook het opvolgen van de rekeningen is jouw verantwoordelijkheid.


 

Zie onder het tabje 'Links' voor meer info over het beroepsprofiel.

Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om Beheerder verkoopsadministratie te worden?

Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Onderwijskiezer geeft hier per studieniveau een overzicht van de basisopleiding(en) die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een specifieke opleiding wettelijk vereist zijn.

Se-n-Se



HO - Bachelor

Bedrijfsmanagement : Accountancy-fiscaliteit (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : Algemene opleiding (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : Internationaal ondernemen (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : KMO-management (Professionele bachelor - HO )

Bedrijfsmanagement : Marketing (Professionele bachelor - HO )




Business Management & Entrepreneurship (E) (Professionele bachelor - HO )

Business Management Marketing (E) (Professionele bachelor - HO )

Communicatiemanagement : Algemene opleiding (Professionele bachelor - HO )




International Business Management (E) (Professionele bachelor - HO )


Netwerkeconomie (Professionele bachelor - HO )

Retailmanagement (Professionele bachelor - HO )

Syntra Ondernemerschapstraject


VDAB-opleidingen

Zoek of er een opleiding is op de website van VDAB.

 

Hoe zit het met dit beroep op de arbeidsmarkt?

Voor een actuele lijst van vacatures klik op het logo.

   

 

Wat je zal verdienen is afhankelijk van veel verschillende factoren zoals bv. je ervaring, je diploma, je competenties, de inhoud van je functie, of je voltijds of deeltijds werkt, je gezinssituatie, etc.... Bovendien kunnen bedrijven je extra voordelen geven zoals bv. een hospitalisatieverzekering, een bedrijfswagen, een tankkaart, een smartphone ... Onderstaande info is dus zeker niet te veralgemenen; het geeft een aanduiding van het loon rekening houdend met de situatie van deze persoon.

Het loon van de aankoopdirecteur van Artsen zonder Grenzen: 2.500 euro netto

We vroegen N.D. (31) uit Brussel hoeveel hij verdient ...

Wat doe je voor job?

Ik ben verantwoordelijk voor de aankopen van het hoofdkantoor van Artsen Zonder Grenzen, van MSF Supply (de logistieke centrale van AZG) en van onze buitenlandse missies.

De aankopen van MSF Supply bestaan uit medicatie, medische apparatuur en logistieke middelen zoals tenten, auto’s, ...
Het is onze verantwoordelijkheid de kwaliteit van de goederen te waarborgen en ervoor te zorgen dat alles op tijd geleverd wordt en dit tegen de beste prijs.
Wij kunnen op 48 uur tijd al het nodige materiaal gelijk waar ter wereld krijgen.

Zit je zelf regelmatig in het buitenland?

De mensen op onze buitenlandse missies kunnen op mijn team rekenen voor het aanreiken van middelen en technieken om te onderhandelen bij aankopen.
Af en toe ga ik ook mee tijdens belangrijke onderhandelingen.

Mijn job bestaat er ook onder meer in de strategie van mijn departement op te stellen en het team van 18 gemotiveerde medewerkers te leiden en te coachen.
Ik ben ook betrokken bij de grote aankopen. Hiervoor reis ik regelmatig naar het buitenland.

Lees verder op de website van Jobat


 

Wil je meer weten?



Interessante links

VDAB - Beroepenfilm: Verkoopleider of sales manager