Mediaplanner - mediabuyer (M/V/X)

 

Wat is, wat doet een Mediaplanner - mediabuyer?

Je ontwikkelt een communicatieplan, een commerciële- of reclamecampagne. 
Je bestudeert en analyseert daarvoor de trends in de economie, in de markt en in de maatschappij. 
Je draagt de elementen aan om een merkcultuur te ontwikkelen, in overleg met de klant. 
Je brengt de basisideeën aan die in het plan of de campagne verder ontwikkeld worden door de creatieve en commerciële medewerkers. 
Je organiseert en coördineert de lancering van reclamecampagnes.
Je stelt een mediaplan op met de actieperiode, de gekozen media, de lancerings- en verschijningsdata, de frequentie van verschijning, het budget, de kostprijs en het rendement.
Na goedkeuring door de klant zorg je voor de uitvoering van het plan.

 



Zie onder het tabje 'Links' voor meer info over het beroepsprofiel.

OPLEIDINGEN Graduaten


OPLEIDINGEN HO - Prof. Bachelors


OPLEIDINGEN HO - Masters

Communicatiewetenschappen: Communicatiemanagement

Communicatiewetenschappen: Film- en televisiestudies

Communicatiewetenschappen: Journalistiek

Communicatiewetenschappen: Media en samenleving

Communicatiewetenschappen: Media, strategie en marketing

Communicatiewetenschappen: Mediastudies

Communicatiewetenschappen: Nieuwe media en maatschappij

Communicatiewetenschappen: Strategie en organisatie

Communicatiewetenschappen: Strategische communicatie

Communication studies: Digital Media in Europe (E)

Communication studies: Journalism and Media in Europe (E)


           

Beroepssector