Opleiding: International Communication and Media - ICM (E)
Afstudeerrichting:
Studieniveau: Professionele bachelor - HO
 
Studiegebied: Handelswetenschappen en Bedrijfskunde
Belangstellingsdomeinen: Handel-zaken, Overtuigen-besturen, Talen,
Schoolvakken SO: Communicatieve vaardigheden, Duits, Engels, Frans, Nederlands, Onthaal- en PR-techn.,
 
 
Klemtonen
 

Dit is een aparte Engelstalige bachelor. 
ICM, een volledig 3-jarig bachelorprogramma Communicatiemanagement in het Engels, met nationale en internationale studenten. Tijdens het tweede semester van je tweede jaar studeer je aan een buitenlandse partnerinstelling. Tijdens het tweede semester van het derde jaar, ga je op buitenlandse stage. 


De opleiding wordt ook aangeboden in een éénjarig traject.
Om te mogen starten moet je wel al een bachelor of master hebben in communicatie, marketing of journalistiek. 


Communicatiemanagement leert efficiënt boodschappen of informatie overbrengen aan een publiek. 
Daartoe dient men inzichten te verwerven in mens en maatschappij, in achtergrondvakken als filosofie, psychologie, sociologie, economie, geschiedenis, instellingen en socio-economische structuren en recht. 
Veel aandacht gaat naar de concrete communicatie in het Nederlands, Frans, Engels, Duits en/of Spaans. Typisch beroepsgericht is de kennismaking met de mediawereld en de gebruikte communicatietechnieken in de vakken communicatieleer, grafische technieken, audiovisuele technieken, toegepaste informatica, medialeer, communicatieonderzoek, -psychologie en -sociologie.


Voor wie?
Een speciale vooropleiding is niet vereist, maar je hebt een streepje voor als je taalvaardig, communicatief en dynamisch bent en organisatorische talenten hebt.
Degelijke basiskennis van de Engelse taal is logisch.

 
Studiepunten
  180
 
Beroepsbeschrijving- en uitwegen
 

Bachelors in het Communicatiemanagement zijn communicatiedeskundigen die kunnen werken in allerhande (o.a. publiciteits)diensten van bedrijven, instellingen, overheid en organisaties van evenementen.
Mogelijke functies zijn o.a. junior account, project manager, commercial advisor, consultant, copywriter, digital planner, e-commerce manager, educatief medewerker, events & sponsoring manager, fashion PR manager, mediaplanner, strategic planner, verantwoordelijke communicatie, research assistant, sales verantwoordelijke, woordvoerder, social media manager ...


Hier een overzicht van mogelijke aansluitende beroepen uit de beroependatabase van onderwijskiezer. 
Er kunnen steeds nog andere mogelijkheden zijn. 
Klik op een beroep voor meer informatie.

 
Vervolgopleidingen
 
Na een professioneel gerichte bacheloropleiding kan je binnen het hoger onderwijs verder studeren in:
een bachelor-na-bacheloropleiding(Ba-na-Ba)
 
Binnen dit studiegebied worden deze Ba-na-Ba's georganiseerd:  
  Advanced business management  
  Boekhoudkundige en fiscale expertise  
  Internationaal bedrijfsmanagement  
  International management  
  International management (E)  
  Taxes & Management accounting  
  Toegepaste fiscaliteit  
  Er zijn waarschijnlijk nog andere Ba-na-Ba's waarin je mag starten. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per Ba-na-Ba.  
een postgraduaat
  De toelating tot een postgraduaat verschilt per opleiding. Raadpleeg de toelatingsvoorwaarden per opleiding.
een schakelprogramma
  Via een schakelprogramma  kan je eventueel doorstromen naar een masteropleiding. De mogelijkheden hangen af van je vooropleiding,  EVC’s, EVK’s ... Contacteer de instellingen voor hoger onderwijs voor concrete informatie.
een specifieke lerarenopleiding
  Als je leraar wilt worden kan je een specifieke lerarenopleiding volgen.
Er zijn ook nog na- of bijscholingen
 
 
Instellingen
Thomas More, Campus Mechelen De Ham (13B)
    Raghenoplein 21bis
2800 Mechelen
 
Gegevens bijgewerkt tot 10-07-2019

 

Deze informatie komt van de website www.onderwijskiezer.be.
Heb je nog vragen, maak dan gebruik van het vragenformulier op de website.