HO
- Startpagina HO
- Algemene info HO
- Graduaatsopleidingen
- HBO5 Verpleegkunde
- Professionele bachelor
- Academische bachelor
- Ba-na-Ba
- Master
- Ma-na-Ma
- Postgraduaat
- Schakelprogramma's
- Studierendement
- Zoeken via alfabet
- Zoeken via belangstelling
- Zoeken via studiegebied
- Zoeken via schoolvakken
- Zoeken via instelling
- Zoeken via campussen
- Zoeken via provincie
- Zoeken via trefwoorden
- Zoeken via onderwijstaal
- Keuzetrajecten HO
- Flexibel studeren
- Functiebeperking en HO
- Recht op vrijstellingen?
- Zelftests
- Keuzerooster
- Buiten Vlaanderen
- International students
- Instellingen HO
- Bacheloropleidingen
- Leerkrediet
- Studentenhuizen
- SID-in's
- Studievoortgang
- Stoppen in HO
- Veranderen in HO
- Rapport schoolverlaters VDAB
- Deeltijds Kunstonderwijs
- Linken
- Downloads
- Moeilijke woorden

Trendanalyse en implementatie - Postgraduaat |
Algemene info
Hieronder kan je de inhoudelijke informatie van de opleiding per instelling raadplegen.
Bijzondere toelatingsvoorwaarden
Je hebt een bachelor- of masterdiploma en je moet een motivatiebrief indienen.
Je bent creatief en leergierig, analytisch ingesteld en trend minded.
Je zou heel graag leren wat je kan doen met je nieuwe ideeën.
Je wil trends leren kennen en verwerken in een hip product of dienst.
Je ziet jezelf als een trendkenner maar wil je verder professionaliseren.
TOELATINGSVOORWAARDEN
Voor een postgraduaat bepaalt de organiserende onderwijsinstelling zelf de toelatingsvoorwaarden.
Situering
Opleiding: Trendanalyse en implementatie
Studieniveau: Postgraduaat - HO
Belangstellingsdomeinen: Sociale wetenschappen,
Beroepsuitwegen
Je zal je beroep kunnen maken van het detecteren, analyseren en implementeren van trends.
De opleiding geeft je een brede kijk op de wereld, de maatschappij en het bedrijfsleven.
Je verwerft scherp inzicht in mensen, hun lifestyle en hun passies.
Je kan je als trendkenner bijgevolg specialiseren in een zelf gekozen domein of sector.
Je know how is cruciaal om creatieve ideeën te ontwikkelen voor nieuwe producten en diensten die strategisch aansluiten bij de behoeften van verschillende doelgroepen.
Concreet houdt dit in dat je over de juiste expertise beschikt om bij bedrijven, organisaties en overheden innovatieteams te begeleiden en aan te sturen.
- Vragende partij zijn afdelingen marketing, Research & Development en Business Intelligence.
- Ook communicatie-, PR en trendbureaus hebben medewerkers nodig om de kennis van trends en consumentenbehoeften te vertalen naar succesverhalen voor hun klanten.
- Wil je zelfstandig ondernemer worden dan kan je aan de slag als creatief conceptontwikkelaar.
Mogelijke beroepen
Gegevens bijgewerkt tot 04-02-2020 |

Trendanalyse en implementatie - Postgraduaat |
Algemene info
Hieronder kan je de inhoudelijke informatie van de opleiding per instelling raadplegen.
Bijzondere toelatingsvoorwaarden
Je hebt een bachelor- of masterdiploma en je moet een motivatiebrief indienen.
Je bent creatief en leergierig, analytisch ingesteld en trend minded.
Je zou heel graag leren wat je kan doen met je nieuwe ideeën.
Je wil trends leren kennen en verwerken in een hip product of dienst.
Je ziet jezelf als een trendkenner maar wil je verder professionaliseren.
TOELATINGSVOORWAARDEN
Voor een postgraduaat bepaalt de organiserende onderwijsinstelling zelf de toelatingsvoorwaarden.
Situering
Opleiding: Trendanalyse en implementatie
Studieniveau: Postgraduaat - HO
Belangstellingsdomeinen: Sociale wetenschappen,
Beroepsuitwegen
Je zal je beroep kunnen maken van het detecteren, analyseren en implementeren van trends.
De opleiding geeft je een brede kijk op de wereld, de maatschappij en het bedrijfsleven.
Je verwerft scherp inzicht in mensen, hun lifestyle en hun passies.
Je kan je als trendkenner bijgevolg specialiseren in een zelf gekozen domein of sector.
Je know how is cruciaal om creatieve ideeën te ontwikkelen voor nieuwe producten en diensten die strategisch aansluiten bij de behoeften van verschillende doelgroepen.
Concreet houdt dit in dat je over de juiste expertise beschikt om bij bedrijven, organisaties en overheden innovatieteams te begeleiden en aan te sturen.
- Vragende partij zijn afdelingen marketing, Research & Development en Business Intelligence.
- Ook communicatie-, PR en trendbureaus hebben medewerkers nodig om de kennis van trends en consumentenbehoeften te vertalen naar succesverhalen voor hun klanten.
- Wil je zelfstandig ondernemer worden dan kan je aan de slag als creatief conceptontwikkelaar.
Mogelijke beroepen
Gegevens bijgewerkt tot 04-02-2020 |