Wat achtergrondinformatie:

Tom volgt het vierde jaar ASO wetenschappen. Wiskunde en wetenschappen liggen hem wel. Hij merkt bij zichzelf dat hij volop geïnteresseerd is en blijft wanneer hij het verband met praktische toepassingsmogelijkheden blijft zien. Bij te veel theorie haakt hij toch soms af. Hij wil op school ook eens iets ‘doen’ . Altijd maar zitten luisteren begint toch soms wel zwaar te wegen. Voor talen heeft hij weinig belangstelling en kan hij zich moeilijk inzetten. Zijn ouders veronderstellen dat hij voor een wetenschappelijke ASO-richting zal kiezen, en tot voor kort dacht hij dat ook. Met wat extra inzet voor de ‘vervelende’ vakken moet dat wel lukken… Een goede vriend van hem volgt echter Techniek- wetenschappen in het TSO in een andere school en heeft het vaak vol enthousiasme over de vele wetenschappelijke experimenten die zij op school uitvoeren.
Tom’s toekomstplannen zijn nog onzeker. Werken in een ziekenhuis als verpleegkundige op de spoedafdeling , of als kinesist , of het beheren van al die high-tech-systemen in de labo’s spreken hem wel aan. Tom is ook een fervent sporter en een toekomst als sportleraar of trainer ziet hij ook wel zitten. Maar ook zijn ‘oude’ kinderdroom: piloot worden steekt nog af en toe de kop op. Na overleg met de CLB-begeleider vult hij dit keuzerooster in:

sluit venster