Medewerker medisch secretariaat (M/V/X)

 

Wat is, wat doet een Medewerker medisch secretariaat?

Je beantwoordt de telefoon in een dokterspraktijk, een groepspraktijk of kliniek en legt de afspraken vast voor consultaties en opnames.
Jij bent het aanspreekpunt van de patiënt en de administratieve hulp van de arts.
Je kent de medische terminologie zodat je die kan gebruiken in brieven, rapporten en informatiebrochures.
Je bereidt de consultatie voor (dossiers opzoeken, onderzoeksresultaten opvragen, …) en je ontvangt de patiënten.
Je vult de medische dossiers bij en klasseert ze.
Ook het afnemen van eenvoudige testen, het klaarmaken van instrumenten en medische materiaal voor een geneeskundige behandeling, het maken van voorschriften en het bestellen van medische benodigdheden kan tot je takenpakket behoren.



Zie onder het tabje 'Links' voor meer info over het beroepsprofiel.

OPLEIDINGEN SO - 3e graad - 7e jaar

Medico-sociale administratie - TSO - Sense

OPLEIDINGEN SEC VOLW O

Medisch administratief assistent
Medisch administratief bediende

OPLEIDINGEN HO - Prof. Bachelors

Organisatie en management (Office management): Health care management (Professionele bachelor - HO )