Medewerker callcenter (M/V/X)
Knelpuntberoep Vlaanderen en Brussel

Wat is, wat doet een medewerker callcenter?

Je staat in voor de telefonische algemene klantenondersteuning en opvolging of \"customer service\".
Op vraag van de klant verstrek je advies en eenvoudige productinformatie, je behandelt klachten, je neemt bestellingen en reservaties op, enz.
Je doet de administratieve opvolging van orders.
Je verzorgt de contacten na verkoop.
Je kan ook werk doen waarbij je zelf contact opneemt met (potentiële) klanten zoals voor enquêtes of klantenwerving.
Je doet gemiddeld 75 calls per dag aan een gemiddelde van 4 minuten per call.

 

Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om Medewerker callcenter te worden?

Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Onderwijskiezer geeft hier per studieniveau een overzicht van de basisopleiding(en) die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een specifieke opleiding wettelijk vereist zijn.

DBSO


Leertijd


Secundair volwassenenonderwijs


VDAB-opleidingen

Zoek of er een opleiding is op de website van VDAB.

 

Hoe zit het met dit beroep op de arbeidsmarkt?

Voor een actuele lijst van vacatures klik op het logo.

           

Beroepssector


 

Vlaamse Kwalificatiestructuur

  • Kwalificaties beschrijven wat je moet kennen en kunnen om een beroep uit te oefenen, een opleiding te starten of deel te nemen aan de maatschappij. De Kwalificatiedatabank bevat alle beroepskwalificaties en onderwijskwalificaties uit de Vlaamse kwalificatiestructuur.

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Contactcenteroperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Helpdeskoperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Klantcontactmedewerker

 

Wil je meer weten?



Interessante links

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Contactcenteroperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Helpdeskoperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Klantcontactmedewerker

 

Medewerker callcenter (M/V/X)
Knelpuntberoep Vlaanderen en Brussel

Wat is, wat doet een Medewerker callcenter?

Je staat in voor de telefonische algemene klantenondersteuning en opvolging of "customer service".
Op vraag van de klant verstrek je advies en eenvoudige productinformatie, je behandelt klachten, je neemt bestellingen en reservaties op, enz.
Je doet de administratieve opvolging van orders.
Je verzorgt de contacten na verkoop.
Je kan ook werk doen waarbij je zelf contact opneemt met (potentiële) klanten zoals voor enquêtes of klantenwerving.
Je doet gemiddeld 75 calls per dag aan een gemiddelde van 4 minuten per call.


Welke beroepen zijn aan deze beroepsfiche gekoppeld?

Contactcenter medewerker

 

Zie onder het tabje 'Links' voor meer info over het beroepsprofiel.

Welke studierichting/opleiding moet of kan je volgen om Medewerker callcenter te worden?

Verschillende wegen kunnen leiden naar een bepaald beroep. Onderwijskiezer geeft hier per studieniveau een overzicht van de basisopleiding(en) die wij logisch vinden voor dit beroep. Weet echter dat er vaak ook nog andere mogelijkheden zijn. Voor een aantal beroepen kan een specifieke opleiding wettelijk vereist zijn.

DBSO


Leertijd


Secundair volwassenenonderwijs


VDAB-opleidingen

Zoek of er een opleiding is op de website van VDAB.

 

Hoe zit het met dit beroep op de arbeidsmarkt?

Voor een actuele lijst van vacatures klik op het logo.

           

Beroepssector


 

Vlaamse Kwalificatiestructuur

  • Kwalificaties beschrijven wat je moet kennen en kunnen om een beroep uit te oefenen, een opleiding te starten of deel te nemen aan de maatschappij. De Kwalificatiedatabank bevat alle beroepskwalificaties en onderwijskwalificaties uit de Vlaamse kwalificatiestructuur.

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Contactcenteroperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Helpdeskoperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Klantcontactmedewerker

 

Wil je meer weten?



Interessante links

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Contactcenteroperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Helpdeskoperator

VKS - Beroepskwalificatie niveau 3: Klantcontactmedewerker

 

VDAB

Roadies

Contactcentermedewerker